Hoe stel ik een nieuwe nummering in voor je documenten? (Cafca Windows)

Met een nieuw jaar voor de boeg zal je waarschijnlijk willen dat je nummering van je documenten* vanaf dag 1 gaat beginnen met het nieuwe jaar als begin van je nummering.

* denk aan facturen, offertes, leveringsbonnen, bestelbonnen, werkvoorbereidingen, projecten, dossiers ...

Je kan best beginnen met nog enkele documenten aan te maken met de oude nummering. Moest je in de toekomst nog enkele documenten willen maken voor het oude jaar dan staan er toch enkele reserve klaar. Je kan deze koppelen op jezelf als relatie zodat dat dit duidelijk blijft.


Hoe nieuwe nummering instellen?
Voor de nieuwe nummering in te stellen, maak je een nieuw document aan. Hierna klik je op acties en zie je de knop nummering verschijnen.


Hier vul je je nieuwe nummer in en klik je op OK. Let wel dat de nieuwe nummering altijd hoger moet zijn dan de oude nummering. 

Daarna zie je dat de nummer van het document naar de nieuwe nummering is aangepast.
Vanaf nu zal Cafca dan ook telkens wanneer je een nieuw document aanmaakt verder gaan op deze nieuwe nummering.